Hoe werken jullie aan inclusiever onderwijs op didactisch gebied?
Veel informatie rondom inclusiever onderwijs gaat over de organisatie ervan. Dat is ook logisch, want daarin zitten voorwaarden om het onderwijs te kunnen realiseren. Maar daarnaast heb je ook te maken met didactische uitdagingen. Wij zijn op zoek naar input over het didactische gedeelte. Bijvoorbeeld: Hoe komen leerlingen (samen) tot leren? Welk aanbod is passend?
SLO zou graag meer ondersteuning willen bieden op dit didactische vlak. Daarvoor zijn wij op zoek naar (praktijk)ervaringen, voorbeelden over wat werkt, wat niet werkt, en waar vragen en behoeften liggen. Deze ervaringen kunnen we breder delen, waardoor verschillende initiatieven van elkaar kunnen leren.
Maak je bijvoorbeeld al gebruik van de maatwerkaanpassingen van SLO? (Zie de link hieronder.)
We komen graag in contact met mensen die hun ervaringen en behoeften willen delen.
SLO is het landelijk expertisecentrum voor het curriculum. We hebben een unieke focus: de ontwikkeling van het curriculum in het primair, speciaal en voortgezet onderwijs in Nederland. We werken in opdracht van OCW en we doen het niet alleen: samen met leraren, schoolleiders en andere partners dragen we bij aan de kwaliteit van het onderwijs.